tisdag 9 juni 2015

Komplimanger


Den här vackra tisteln får symbolisera mina tankar om komplimanger och att se det vackra istället för det som är taggigt.

Ja Komplimanger kan värma hjärtat om man vågar öppna upp för dom och ta dom  till sig, men alltför oftast glömmer jag bort att göra det.
Jag tar inte in och lyssnar inte på vad som sägs. 
Jag har lovat mig själv att bli bättre på det och har övat mig den här veckan. 
Så jag har lyssnat på kollegan som sa att hon aldrig hade upplevt mig som snäsig och otrevlig i tonen och aldrig ifrågasatt hennes jobb prioriteringar utan varit tillåtande. 
Jag tog det till mig och tackade och sa att jag var väldigt glad att hon sa det till mig.
Den andra kollegan som säger att jag får henne att må bra.
Sen blev jag glad att någon frågade om jag ville följa med på en semesterresa även om det inte kommer att hända så kan man glädjas över att någon frågat. 

Jag ska inte lägga energin på det negativa inte bry mig om det jag känner 
och vet att andra tycker om mig. 

Så får det bli❤️ Ljus och kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar