torsdag 11 juni 2015

Pioner

En av mina barndomsblommor är pioner. Vi hade en grusgång upp till ingången på framsidan av vårt hus, den var kantad av vackra blommor så som pioner och löjtnantshjärtan rosor vallmo och lupiner, anemoner och malva. 
Mina föräldrar delade inte samma förtjusning som jag över dessa vackra växter så de "utrotades" efter hand så det tillslut inte fanns några kvar.
Men jag minns ljudet och känslan av att gå på grusgången doften av blommorna och hur jag kunde titta på dem noga noga för att fånga alla detaljer. 
Denna sommaren känns lite som en av mina barndomsommar, känslan efter skolavslutningen och den långa ledigheten som låg framför mig. 
Jag ska ha den längsta semestern jag kan minnas på mycket länge.


Precis som den här pionknoppen kan den bli så vacker och doftande, bara den får slå ut och inte torkar ihop men jag väljer att tro på det vackra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar