måndag 22 juni 2015

Semester

När alla avsked är gjorda kommer tankar på små moln förbi; 
Var det värt det? 
All den energin som lagts ner på att skapa något så som man vill ha det?
Det krävs eldsjälar till det. 
Att vända negativt till positivt och att tro att allt är möjligt att ro det iland.
Var det värt det för mig?
Fina kollegor och någon som betytt mest som blivit en kär vän som gett mig insikt och där jag kunnat vila mitt huvud.
Alla barn som passerat. 
All den värme närhet och kärlek som jag fått och gett. 
Vad det värt det? 
Ny kunskap och erfarenhet som bara livet kan ge.
Tårarna som bränner under ögonlocken när jag stänger dörren bakom mig, de får fritt fall på cykeln hem. 
Jag cyklar länge så de får rinna klart, de torkar i fartvinden när jag cyklar fort den sista biten hem.
En midsommarhelg som ligger framför mig passerar med mig trött och stingslig och jag känner mig som i en bubbla en betraktare som ibland är närvarande. 
Två veckor nu med mycket tid bara för mig själv, precis vad jag behöver. 
Jag har tron på framtiden men behöver lära känna mig själv igen vem är jag nu? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar